Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Interim Manager

Opdrachtgever

VHD Alarmcentrale (voorheen Europ Assistance)

Periode

oktober 2011 – september 2012

Rol

Interim manager

Context

Vervanging van de manager ICT en de manager Support & Implementatie

Opdracht

VHD Alarmcentrale is een alarmcentrale en verzekeraar. Als direct vervolg op het goede resultaat van zijn vorige opdracht bij VHD is Peter door de CEO gevraagd de manager ICT en de manager Support & Implementatie te vervangen. Peter gaf als interim manager leiding aan deze afdelingen en coördineerde inhoudelijk de werkzaamheden hiervan. Daarnaast was zijn opdracht het verbeteren van de samenwerking van deze afdelingen met de andere afdelingen van VHD, herstructurering van beide afdelingen en de uiteindelijke combinatie ervan tot één afdeling.

Resultaat

Peter heeft het volgende gerealiseerd, naar volle tevredenheid van VHD:

  • Sterke verbetering samenwerking met de overige afdelingen
  • Verhoging van kwaliteit van uitgevoerde activiteiten en opgeleverde werk door de eigen teams.
  • Verbetert overzicht van de uit te voeren werkzaamheden, prioritering en bewaking daarvan.
  • Gecontroleerde outsourcing van alle ICT development & support activiteiten betreffende de core systemen voor de alarmcentrale en het business warehouse.
  • Verbetering processen voor de implementatie van nieuwe opdrachtgevers.
  • Verbetering van aansturing (interne) projecten door de eigen ICT projectleiders.
  • Samenvoeging beide afdelingen tot één afdeling, en overdragen aan nieuwe interne manager.
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren